V jakém předstihu před odletem začíná odbavení?
Odbavení cestujících a zavazadel (check-in) začíná obvykle dvě hodiny před plánovaným časem odletu. Tento čas se může měnit, proto vás prosíme, abyste se seznámili s pravidly dané letecké společnosti.
Kdy se mohu nejpozději dostavit k odletové bráně, abych mohl nastoupit na palubu?
Čas uzavření dveří letadla závisí na letecké společnosti. Seznamte se prosím s pravidly letecké společnosti, se kterou cestujete. Doporučujeme, abyste se dostavili do příslušné odletové haly nejpozději 40 minut před plánovaným časem odletu.
Lze si rezervovat asistenci při nástupu do letadla?
Ano, asistenci si můžete rezervovat již při rezervaci letenky nebo si můžete objednat službu PRM (pro osoby s omezenou schopností pohybu) na tel. čísle: 597471136. Asistenci nahlaste již při nákupu letenky, případně dodatečně minimálně 48 hodin před odletem letecké společnosti. Více informaci zde.
Je třeba se dostavit k odbavení, pokud máme dětský kočárek a jen příruční zavazadla?
Ano, je třeba se dostavit k odbavení cestujících a zavazadel, aby kočárek dostal visačku.
Mohu si vzít kočárek na palubu letadla?
Pokud cestujete s kočárkem, můžete ho zpravidla používat až do chvíle, kdy nastupujete na palubu letadla. Kočárek je nutné u letadla odevzdat a personál letiště zajistí jeho bezpečné uložení do zavazadlového nebo jiného vyhrazeného prostoru letadla.
Vybírají letecké společnost poplatky za dětské kočárky a sedačky?
Letecké společnosti působící na letišti Ostrava přepravují kočárky a sedačky zdarma. Některé nízkonákladové aerolinky vybírají poplatky za dodatečné zavazadlo převážené pro potřeby dítěte při cestování, např. dětská autosedačka. Pro podrobné informace kontaktujte danou leteckou společnost.
Nestihl jsem vytisknout palubní lístek, mohu provést vytisknutí na letišti?
Pokud cestujete s leteckou společností, která umožňuje cestujícím on-line odbavení, pak cestující, kteří si nevytiskli nebo zapomněli vzít palubní lístek, budou muset uhradit v pokladně dané letecké společnosti poplatek za opětovné odbavení. Ostatní letecké společnosti odbaví a vytisknou cestujícímu palubní lístek zdarma. Kromě toho palubní lístek můžete mít v mobilu v aplikaci aerolinek.
Je letiště otevřeno 24 hodin denně?
Ano, terminály jsou přístupné cestujícím 24 hodin denně
Mohu přibalit do příručního zavazadla kosmetiku?
Můžete, ale z bezpečnostních důvodů kosmetika podléhá omezení objemu do 100 ml na jedno balení. Veškeré krémy, gely, laky na vlasy, deodoranty atp. se také považují za tekuté věci a podléhají omezení objemu do 100 ml na jedno balení. Všechny tekuté věci převážené v příručním zavazadle podrobené bezpečnostní kontrole musí být vloženy do jednoho igelitového, průhledného a uzavíratelného sáčku o objemu max. 1 litr.
Mohu si vzít na palubu letadla pití a jídlo?
Suché potraviny nebo sladké pečivo můžete převážet v příručním zavazadle. Veškeré nápoje podléhají omezení objemu do 100 ml na jedno balení a tekuté věci převážené v příručním zavazadle musí být vloženy do jednoho igelitového, průhledného a uzavíratelného sáčku o objemu max. 1 litr.
Jak a kde mohu zaplatit za parkoviště?
Parkoviště je možné zaplatit v odletové a příletové hale, kde jsou umístěny parkomaty. Parkomaty jsou také na parkovišti P3 a P5. Případně je možné zaplatit v odletové hale na informační přepážce. Všude lze platit kartou nebo hotově.
Mohu si zarezervovat parkoviště?
V tuto chvíli pracujeme na možnosti rezervace parkoviště a budete informováni o nové službě na našich stránkách. Do té doby není rezervace možná.
Kde můžu zaparkovat, když vlastním průkaz ZTP?
Pro krátkodobé parkování do 1 hodiny na parkovišti P1 před odletovou halou. Pro dlouhodobé parkování využijte parkoviště P5.
Musím platit parkovné, když jsem držitel průkazu ZTP?
Pro držitele průkazu ZTP je 1 hodina stání zdarma, při dlouhodobém parkování platí sazba pro dané parkoviště.
Jak postupovat, když cestuji pouze s příručním zavazadlem?
Pokud cestujete pouze s příručním zavazadlem a pokud to vaše letecká společnost umožňuje, nemusíte vyhledávat check-in přepážku, můžete se odbavit on-line nebo v rámci mobilní aplikace vaší letecké společnosti. S palubní vstupenkou (vytištěnou nebo na vašem mobilním zařízení) můžete jít přímo k bezpečnostní kontrole.
Přepravuji nadrozměrné zavazadlo, jak postupovat při odbavení?
Pokud se chystáte cestovat s nadrozměrným nebo netypickým zavazadlem, doporučujeme konzultovat odbavení nejdříve přímo s leteckou společností (popř. cestovní kanceláří u charterových letů).Tyto zavazadla jsou zpoplatněna. Podmínky přepravy těchto zavazadel se u jednotlivých dopravců liší. Na letišti se dostavte ke klasické odbavovací přepážce a o nadrozměrném zavazadlu informujete přítomného pracovníka odbavení. Pracovník zavazadlo označí zavazadlovým lístkem a vy označené zavazadlo přenesete na přepážku nadrozměrných zavazadel č. 13
Cestuji se zvířetem, jak postupovat při odbavení?
Menší psi a kočky mohou většinou cestovat ve speciální schránce přímo na palubě letadla, větší zvířata pak musí být odbavena do nákladového prostoru letadla. Pravidla pro přepravu zvířat se řídí předpisy jednotlivých leteckých společností, vždy proto kontaktujte svoji leteckou společnost, která vám sdělí podmínky přepravy, omezení, druhy přepravovaných zvířat a cenu přepravy. Některé letecké společnosti přepravu zvířat neumožňují.
Jaká je váha příručního zavazadla?
Každá letecká společnost má jiné podmínky pro přepravu příručních zavazadel, vždy proto kontaktujte svou leteckou společnost.
Jaká je váha zapsaného zavazadla?
Každá letecká společnost má jiné podmínky pro přepravu zapsaných zavazadel, vždy proto kontaktujte svou leteckou společnost.
Mohu mít v příručním zavazadle léky?
Pokud potřebujete mít u sebe během cesty letadlem nějaké léky (nebo cestujete pouze s příručním zavazadlem), platí pro vás několik výjimek z obecných podmínek o omezení tekutin, aerosolů a gelů na palubě letadla. Všechny léky (které jsou nezbytné během cesty) můžete přepravovat bez omezení objemu a množství balení, vždy je však nutné je nahlásit pracovníkům bezpečnostní kontroly. Vždy doporučujeme mít u sebe předpis od lékaře nebo potvrzení od zdravotnického zařízení, o které vás mohou požádat pracovníci bezpečnostní kontroly.
Destinace
Kam všude létáme
- pravidelné
- charterové